Katsuro - 2013-02-24 18:59:43

SESJE



Spis treści:

CZYM JEST SESJA?

     Sesja to wydarzenie fabularne, które wpływa w różnym stopniu na gracza oraz otaczający go świat. Z reguły przeprowadzana przez Strażnika lub Event Mastera stawia przed wojownikiem określone zadanie, którego może się podjąć lub zaniechać jakichkolwiek starań. Pomimo tego przywileju, brak działania może, lecz nie musi, doprowadzić do poważnych konsekwencji. Od strony fabularnej użytkownik nie otrzymuje wielu informacji, ponieważ sesja nie zawsze oznacza jasno określoną misję (tak jak w przypadku A&M), przygoda może zacząć się od płynnego przejścia np. pomiędzy treningiem a przypadkowo spotkanym człowiekiem.

JAK ODBYĆ SESJĘ?

     Żeby móc spróbować swoich sił podczas sesji należy spełnić dwa warunki, poza najbardziej chyba oczywistym - ukończeniem Szkoły Ninja. Po pierwsze, należy zagospodarować sobie nieco czasu, dzięki któremu wszystko przebiegnie sprawnie. To bardzo ważny element pozwalający w pełni cieszyć się prowadzeniem postaci, bez niego najłatwiejsze zadanie może trwać nawet kilka dni, a to prawdopodobnie doprowadzi do przerwania przygody. Drugim warunkiem jest znalezienie chętnego MG. Jeżeli użytkownik dopiero dołączył do gry i nie posiada znajomości, które pozwoliłyby mu na poradzenie sobie z tym problemem, ma dwie możliwości: zgłosić się w tym wątku lub poszukać zainteresowanego na czacie.

KIM JEST MG?

     Mistrz gry (MG) występuje u nas pod postacią Strażników i Event Masterów, a czasami również pod postacią administracji (jedynie podczas eventów i sesji specjalnych). Jego zadaniem jest kierowanie światem i wydarzeniami rozgrywającymi się podczas sesji, walki czy eventu. Może tworzyć nowe miejsca, postacie; ma wpływ na niemal wszystko. Jedyny wyjątek stanowią gracze, którzy nie znajdują się pod bezpośrednią władzą mistrza gry. Jego jedynym ograniczeniem jest mechanika, którą jednak może delikatnie naginać w zależności do swoich potrzeb (po uprzednim kontakcie z administracją) oraz fabuła forum, za której rozwój jest odpowiedzialny, więc w gruncie rzeczy jedyne, co go ogranicza to własna pomysłowość, kreatywność, wyobraźnia oraz zdrowy rozsądek.

JAK ZOSTAĆ MG?

     Każdy gracz, którego postać ukończyła Szkołę Ninja i obył się ze światem Ninja Clan Wars w sposób zadowalający (w mniemaniu administracji), może zostać Mistrzem Gry. Wystarczy wyrazić chęć przeprowadzenia sesji i znaleźć gracza, który jest chętny, aby wziąć w niej udział. Następnie należy zgłosić się do administracji z prośbą o przyznanie konta z odpowiednimi uprawnieniami. Przed rozpoczęciem prowadzenia sesji warto dobrze zapoznać się z fabułą i realiami forum oraz indywidualną fabułą graczy, którzy w niej uczestniczą. Jeżeli wszystko będzie w porządku można rozpocząć sesje.     

     Żeby rozpocząć sesje należy zalogować się na jedno z kont MG, do których hasła można zdobyć u administracji. Z każdym nowym MG hasła są zmieniane! Po zalogowaniu można przystąpić do sesji. Konta MG są do dyspozycji każdego gracza, który chce przeprowadzić sesje. Zabroniona jest jednak jakakolwiek zmiana danych w tychże kontach.

INNE ZADANIA MG?

     Mistrz gry może pełnić rolę sędziego w walkach, jeżeli gracze wyrażają taką chęć oraz jest osoba, która chciałaby się tego podjąć. W nagrodę za sędziowanie dostaje 20PU oraz 20PW. Całe przygotowanie odbywa się tak samo jak w przypadku MG, który wykonuje sesje.

MG NIE ODPISUJE?

     Jeżeli MG, który prowadzi sesje lub sędziuje przestanie nagle, z niewyjaśnionych przyczyn, odpisywać uczestnikom można go w bardzo łatwy sposób zastąpić. Wystarczy zgłosić administracji takowy problem oraz mieć zastępce na miejsce zaginionego MG. Wtedy taka osoba dostaje konto poprzednika z nowym hasłem i może już swobodnie kontynuować prowadzenie. Jeżeli jednak zastępcy brak, a chęć kontynuacji gry jest zbyt duża na czekanie administracja może poszukać fabularnego sposobu, dzięki któremu gracz będzie mógł zaniechać odbywanej przygody. Wynagrodzenie dostaje tylko osoba, która zakończy sesje! Zaginiony MG może sobie tylko pluć w brodę.

UCZESTNIK NIE ODPISUJE?

     Gracz, który, najprościej mówiąc, olewa sobie odpisywanie w pewien sposób narusza sprawne funkcjonowanie świata gry poprzez zastój jaki wprowadza. Jeżeli bez uprzedniego poinformowania zdarzy się sytuacja, w której po 2 dobach uczestnik sesji (w przypadku drużynowej okres ten skraca się do 24h) nie raczy odpisać, Mistrz Gry ma możliwość, a nawet obowiązek, fabularnie rozprawić się z delikwentem. Jak? W tym celu należy skonsultować się z administracją (najlepiej z Masaru) odnośnie kary, którą może być usunięcie prowadzonego wojownika z fabuły poprzez porwanie, uwięzienie, (trwałe) okaleczenie lub nawet śmierć - w zależności od sytuacji.

www.bramkarstwo.pun.pl www.gromsosnowica.pun.pl www.dbfoture.pun.pl www.pomocni2.pun.pl www.rpgcity.pun.pl