
Informacje ogólne:
Nazwa: Chidori (千鳥) Klasyfikacja: NinJutsu Typ: ofensywna Ranga: A Żywioł: Raiton
Opis:
Śmiertelnie niebezpieczna i szybka technika. Nazwę zawdzięcza emitowanemu dźwiękowi, przywołującemu na myśl ćwierk tysiąca ptaków. Jutsu pozwala przebić się bez problemu przez ciało każdego wroga i większość znanych materiałów. Dlatego jest często wykorzystywana przez zabójców do natychmiastowego eliminowania ofiar. Aby je wykonać, należy skumulować w dłoni olbrzymie ilości chakry, a następnie dodać do niej element błyskawicy. Ręka użytkownika staje się niczym niezwykle ostry miecz, zdolny przeciąć niemal wszystko. Ze względu na dużą ilość chakry i szybkość, która jest zarówno plusem jak i minusem techniki, mało kto jest w stanie jej użyć. Chidori działa błyskawicznie, lecz wymaga od użytkownika olbrzymieć koordynacji ruchowej, ponieważ trafienie ofiary przy pomocy tej technika to wyzwanie tylko dla najlepszych ninja. Została stworzona głównie z myślą o użytkownikach Sharingan’a, zdolnych do przewidzenia zarówno nadchodzących ataków, jak i ruchów ofiary.
Dane techniczne:
Zakres: bezpośredni kontakt Obrażenia: bardzo duże/śmiertelne Koszt chakry: 20.000 Pieczęcie: Bawół (丑, Ushi)-> Zając (卯, U) -> Małpa (申, Saru)
Dodatkowe informacje:
- Żeby skorzystać z pełnej siły tego jutsu należy przed użyciem osiągnąć odpowiednią prędkość wynoszącą minimum 100pkt. Jest to największa wada, gdyż użytkownik ma bardzo ograniczone zdolności reakcji i jest wtedy całkowicie wystawiony na ataki ze strony wrogów.
- Do bezpiecznego ataku przydatne są wszelkie zdolności, pozwalające na przewidywanie ruchów przeciwników, takie jak Sharingan lub Ainuken.
- Użyta odpowiednio potrafi przebić na wylot. Bez rozbiegu lub dużej szybkości można w najlepszym wypadku wbić dłoń w ciało przeciwnika, a jej wydobycie jest wtedy utrudnione.
- Istnieje możliwość zmiany kształtu Chidori w bardziej wyostrzony. Zamiast zwykłego skupiska chakry, otrzymujemy wtedy coś na wzór ostrosłupa. Obrażenia są wtedy znacznie mniej rozległe, gdyż technika koncentruje się w jednym punkcie. Zwiększa się jednak siła przebicia, co pozwala łatwiej spenetrować obronę przeciwnika.
|