Najlepsi zabójcy są też wyśmienitymi botanikami. Znając różne właściwości roślin zaczęli eksperymentować na nich, aż w końcu nauczyli się tworzyć trucizny, które po nałożeniu na przedmiot okazują się bardzo niebezpieczne nawet przy lekkich skaleczeniach. Jednakże czas tworzenia każdej z trucizn jest długi, zabójcy dokładnie muszą zaplanować kiedy i jaki przedmiot użyć. Każdy poziom umożliwia tworzenie innych mikstur, które różnią się od siebie przede wszystkim zastosowaniem oraz siłą działania.
Poziom pierwszy
Opis:
Oprócz możliwości zakupienia specjalnych trucizn w sklepie, gracz otrzymuje możliwość wyrobienia własnej, o wiele silniejszej, niż te ogólnodostępne na rynku. Wpierw poznaje trzy rodzaje trutek, których siła rośnie wraz ze zdobywaną wiedzą, czyli poszerzaniem umiejętności o kolejne poziomy. Tworzenie samodzielnych odtrutek nie jest jeszcze możliwe, choć fakt posiadania specjalnych chemikaliów powinien przypaść zabójcom do gustu. Trucizny odrętwienia, która powoduje spadek siły i szybkości, Gai Doku odpowiedzialnego za uszkodzenie przewodu pokarmowego oraz trucizny trądu, która skutkuje zmniejszeniem reakcji.
Wymagania:
-> OPANOWANIE: Trening.
-> CZAS TRENINGU: 3 dni.
-> PU: 60
Poziom drugi
Opis:
Wraz ze wzrostem poziomu umiejętności, na ścieżce gracza stają nowe rodzaje trucizn, których zastosowanie przejawia się w zupełnie odmiennych aspektach. Trucizna siły odpowiedzialna za przenikanie do mięśni ramion oraz osłabianie ich, skutkuje zmniejszeniem siły przeciwnika. Trucizna omdlenia o zastosowaniu takim samym, jak wskazuje na to nazwa. Odpowiednio niewytrzymały cel omdlewa po upływie określonej ilości czasu oraz trutka skutkująca czasowym oślepieniem. Oczywiście tu także za długość działania odpowiada często wspominana statystyka - wytrzymałość.
-> OPANOWANIE: Trening.
-> CZAS TRENINGU: 4 dni.
-> PU: 90
Poziom trzeci
Opis:
Nie jest możliwe wytworzenie trucizny, która przynosiłaby większe skutki, niż te spowodowane zatruciem płynną śmiercią. Istnieje jednak możliwość obrony, choć ucieczka przed owym rodzajem zagrożenia umożliwiona jest jedynie dla bardzo wytrzymałych postaci. Cóż więc innego, jedynie poziom zahartowania wyznaczy długość czasu jaka pozostała do końca życia. Dopowiem jednak, iż takiego rodzaju trucizny nie da się kupić w żadnym sklepie. Została ona bowiem wycofana za zgodą odpowiednich porozumień. Nikt nie chciał bowiem, by pierwsza lepsza osoba paradowała z tym po mieście.
-> OPANOWANIE: Trening.
-> CZAS TRENINGU: 5 dni.
-> PU: 150
RODZAJE TRUCIZN
Poziom pierwszy:
TRUCIZNA ODRĘTWIENIA | ||
Poziom | Siła | Czas tworzenia |
1 | 200 | 1 dzień treningu |
2 | 260 | 2 dni treningu |
3 | 300 | 3 dni treningu |
TRUCIZNA GAI DOKU | ||
Poziom | Siła | Czas tworzenia |
1 | 150 | 2 dni treningu |
2 | 220 | 2 dni treningu |
3 | 280 | 4 dni treningu |
TRUCIZNA TRĄDU | ||
Poziom | Siła | Czas tworzenia |
1 | 180 | 4 dni treningu |
2 | 250 | 5 dni treningu |
3 | 300 | 5 dni treningu |
TRUCIZNA BÓLU | ||
Poziom | Siła | Czas tworzenia |
2 | 220 | 5 dni treningu |
3 | 280 | 6 dni treningu |
TRUCIZNA OMDLENIA | ||
Poziom | Siła | Czas tworzenia |
2 | 250 | 4 dni treningu |
3 | 320 | 5 dni treningu |
TRUCIZNA OŚLEPIENIA | ||
Poziom | Siła | Czas tworzenia |
2 | 250 | 6 dni treningu |
3 | 310 | 7 dni treningu |
TRUCIZNA ŚMIERCI | ||
Poziom | Siła | Czas tworzenia |
3 | 400 | 10 dni treningu |
EFEKTYWNOŚĆ TRUCIZN
Trucizna odrętwienia:
Siła trucizny - Wytrzymałość postaci | |||
Różnica | Efekt | ||
1-30 | Odporność na truciznę | ||
31-60 | Siła i Szybkość -10%, 1 tura | ||
61-90 | Siła i Szybkość -20%, 1 tura | ||
91-120 | Siła i Szybkość -20%, 2 tury | ||
121-150 | Siła i Szybkość -25%, 2 tury | ||
151-170 | Siła i Szybkość -30%, 3 tury | ||
>170 | Siła i Szybkość -30%, 4 tury |
Siła trucizny - Wytrzymałość postaci | |||
Różnica | Efekt | ||
1-50 | Odporność na truciznę | ||
51-80 | Wymioty, 1 tura | ||
81-140 | Wymioty, oddawanie moczu, 1 tura | ||
>140 | Wymioty, oddawanie moczu, 2 tury |
Siła trucizny - Wytrzymałość postaci | |||
Różnica | Efekt | ||
1-30 | Odporność na truciznę | ||
31-60 | Reakcje -15%, 1 tura | ||
61-90 | Reakcje -25%, 2 tury | ||
91-120 | Reakcje -35%, 2 tury | ||
121-150 | Reakcje -35%, 3 tury | ||
151-170 | Reakcje -45%, 3 tury | ||
>170 | Reakcje -50%, 4 tury |
Siła trucizny - Wytrzymałość postaci | |||
Różnica | Efekt | ||
1-30 | Odporność na truciznę | ||
31-60 | Siła -10%, 1 tura | ||
61-90 | Siła -20%, 1 tura | ||
91-120 | Siła -25%, 2 tury | ||
121-150 | Siła -35%, 2 tury | ||
151-170 | Siła -35%, 3 tury | ||
>170 | Siła -45%, 4 tury |
Siła trucizny - Wytrzymałość postaci | |||
Różnica | Efekt | ||
1-30 | Odporność na truciznę | ||
31-60 | Siła, szybkość, reakcje, wytrzymałość -5%, 1 tura | ||
61-90 | Siła, szybkość, reakcje, wytrzymałość -5%, 2 tury | ||
91-120 | Siła, szybkość, reakcje, wytrzymałość -10%, 2 tury | ||
121-150 | Siła, szybkość, reakcje, wytrzymałość -10%, 2 tury, omdlenie po 4 turach | ||
151-170 | Siła, szybkość, reakcje, wytrzymałość – 10%, 2 tury, omdlenie po 3 turach | ||
>170 | Siła, szybkość, reakcje, wytrzymałość – 10%, 2 tury, omdlenie po 2 turach |
Siła trucizny - Wytrzymałość postaci | |||
Różnica | Efekt | ||
1-50 | Odporność na truciznę | ||
51-100 | Utrata wzroku, 1 tura | ||
101-150 | Utrata wzroku, 2 tury | ||
>150 | Utrata wzroku, 3 tury |
Siła trucizny - Wytrzymałość postaci | |||
Różnica | Efekt | ||
1-200 | Odporność na truciznę | ||
201-250 | Śmierć po 3 turach | ||
>250 | Śmierć po 2 turach |
GARŚĆ DODATKOWYCH INFORMACJI
- Efekt (zależność) wylicza się poprzez różnicę stałej siły trucizny oraz wytrzymałości zatrutej postaci.
- Po opanowaniu danego poziomu umiejętności zakładamy, że gracz potrafi wykonać każdą miksturę zamieszczoną w opisie i ma do tego niezbędne składniki i narzędzia. Wystarczy, że fabularnie znajdzie dpowiednie miejsce na przygotowanie i napisze posta zawierającego odpowiednią ilość zdań (dopuszczalne hide) odnoszących się do tego, jaką truciznę tworzy i ewentualnie jakie bronie, bądź przedmioty nasącza. Niepodanie tych informacji przy jednoczesnym, późniejszym użyciu trucizny wiąże się ze złamaniem zasad, co w konsekwencji oznacza utratę stworzonych trucizn. Dopuszcza się nasączanie w trakcie walki.
- Zmniejszenie siły wskutek zaaplikowania trucizny nie skutkuje zmniejszeniem Siły NinJutsu.
- Jednego dnia można stworzyć truciznę tylko jednego rodzaju, której zapas (przyjmujemy, że porcja znajduje się w fiolce) starcza do nasączenia 2 broni, bądź przedmiotów. Wyjątek stanowi trucizna własna oraz trucizna śmierci. Ich zaaplikowanie wystarcza na zaledwie jedno urządzenie.
- Antidotum tworzone jest na takiej samej zasadzie. Warto mieć jednak na uwadze, że odtrutka na poziomie 1 nie usunie trucizny z poziomu 3. Na wszystko trzeba być ubezpieczonym, szczególnie, gdy rodzajów mikstur jest naprawdę wiele.
- Trucizny nie zużywają się w sposób podobny jak bronie - mogą być jednak zgubione/porzucone na czas danego wydarzenia. Niemniej jednak należy prowadzić podsumowanie nasączonych przed walką broni. Gdzieś w KP musi znaleźć się link/linki do posta, w którym przedmioty zostały wyposażone w specyfiki. Brak linków wiąże się z nieposiadaniem trucizn.
- Na pierwszym poziomie można posiadać przy sobie jedynie jeden rodzaj trucizny (nie licząc nasączonych już broni), na drugim dwa rodzaje, zaś na trzecim trzy. Jedynym wyjątkiem jest trucizna śmierci - można posiadać jedynie jedną. Oczywiście tutaj także bronie już nasączone się nie liczą. To samo tyczy się odtrutek.
- Własne trucizny muszą zostać zaakceptowane wcześniej przez administrację. Należy skontaktować się z nią w celu zatwierdzenia właściwości. Zaakceptowane trzeba umieścić w KP.
Offline