Witajcie nindżowie zamieszkujący naszą małą społeczność jaką jest NinjaClanWars! Od dłuższego czasu myślałem by stworzyć coś w rodzaju automatycznego przelicznika, który za nas obliczałby koszty PU za statystyki uwzględniając poziom postaci mistrzowskiej oraz jej brak, a naszym zadaniem byłoby jedynie wstukać odpowiednie cyferki i nacisnąć jeden przycisk. Nic trudnego prawda? Otóż początkowo chciałem to napisać w C++ aby potem stworzyć z tego desktopową aplikację, ale jednak takie ścisłe programowanie to nie dla mnie i nie chciało mi się w to bawić, a także dlatego, że nie mogłem napisać sensownego algorytmu, który by działał. Chociaż tak samo było w tym przypadku.
Podziękowania dla Jirō, który mimo, że go o to nie prosiłem, nawet nie wspomniałem o tym słówka musiał napisać swoją wersję chwaląc się przy tym jakie to było proste i jaki z niego wielki programista. NO MUSIAŁ! No i się zbulwersowałem! Ale trzeba zaznaczyć, że gdyby nie On aplikacja (chociaż nie wiem czy mogę to tak nazywać, wprawdzie aplikacja powinna działać jednocześnie po stronie klienta jak i serwera to w tym przypadku działa jedynie po stronie klienta, dlatego będę używać nazwy przelicznik) przelicznik byłby jeszcze w fazie tworzenia, gdyby nie Jego algorytm to nadal bym siedział zdenerwowany nad otwartym edytorem i myślał "co ja tu źle robię?". Nie jestem z tego powodu dumny, ale z drugiej strony rozwiązanie jego autorstwa nie jest najlepsze co daje mi możliwość poprawy tego aby było bardziej wydajniejsze. Dla ciekawskich: przeliczanie działa na zasadzie iteracji, a więc jest to jedno (jak nie jedynie) z najgorszych rozwiązań.
ABY PRZEJŚĆ DO PRZELICZNIKA, KLIKNIJ W TEN NAPIS!
Zasada działania jest bardzo prosta, w jednym polu wpisujemy wartość początkową, aktualną naszej statystyki a w drugim wartość, którą chcemy osiągnąć. Następnie używamy strzałek aby przejść do następnej pary i tym samym uzupełnić wszystkie pola. Oczywiście jeżeli jedna bądź więcej par zostanie pusta nic się nie stanie, miejsca z niewpisaną wartością automatycznie przyjmują wartość 0. Następnie zaznaczamy modyfikator postaci mistrzowskiej i klikamy oblicz. Nic trudnego prawda? Jedynie trzeba pamiętać aby uzupełnić zarówno pierwsze jak i drugie pole bo wtedy algorytm wykona złe przeliczenie
Projekt będzie cały czas rozwijany w celu poprawy, w przyszłości zamierzam dodać takie samo tylko dla MageGuildWars (o ile powstanie bo patrząc na aktywność NCW mam złe przeczucia). Projekt jest dostępny na GitHubie wraz ze wszystkimi linkami więc raczej o niczym nie zapomniałem. Prosiłbym jedynie o sprawdzenie tego czy faktycznie dobrze liczy czy może gdzieś jest błąd.
A o to grafika przedstawiająca przelicznik, skupiłem się na prostym designie kolorystycznie podobnym do aktualnie panującym na NCW:
Offline
Strażnicy
Fajne swego czasu pisałem coś takiego w c++ tylko na własny użytek i tylko w konsoli.
Jednak imo przydałoby się kilka poprawek w kwestii użytkowania, nie wiem czy ta karuzela jest tam nam potrzebna, ja bym wsadził wszystkie staty od razu. Warto też dać rzeczywista wartość 0 na start zamiast placeholdera wtedy bedzie działało nawet jak nie wpiszesz nic. Po za tym słabo, że jak jednak widze, że jakas stata tylko tyle albo az tyle pu mnie kosztuje i che to zmienić musze resetować.
Offline
Normalnie karuzeli nie było, ale wtedy trzeba było godzinę scrollować. Imo zbędne jest wypełnianie tych inputow bo jak mówiłem puste miejsce czytane jest jako 0. Na razie działa to na zasadzie submita w formie, ale z czasem przejdę na Angulara i wtedy nie będzie trzeba juz od nowa wpisywać wszystkich wartości
Offline
No właśnie w tym rzecz, że nie jest czytane za 0 a za pusty string co w połączeniu z praseInt daje NaN, dlatego trzeba wpisać wartości w obu inputach aby działał.
Jeżeli chcesz żeby pusty input był domyślnie zerem użyj Number zamiast praseInt;
Offline
Ale wynik czytany jest jak 0, a wiec nie wpływa to na ogólną wartość. Ale pomyśle o tym w momencie jak będę dodawał walidację.
Offline
Nie rozumiem, co piszecie, ale przelicznik zajebisty. Trzy łapki w górę i uśmiechnięta buźka~
Edit: jak poklikałem trochę więcej, to faktycznie kilka usprawnień by się przydało, ale i tak jest spoko jak na moje.
Ostatnio edytowany przez Ayatane (2017-03-01 16:10:13)
Offline
Ładne!
Mi to by się nie chciało aż tak bawić, ale kawał dobrej roboty. Ładnie wygląda i generalnie mi się podoba. Aczkolwiek nie jeste bez wad. Dużo fajniejszy byłoby, gdyby nie trzeba było klikać "oblicz", a jedynie wpisywać wartości, a odświeżało by się samo. Czyli mniej więcej tak jak w tym, co Ci wysłałem kiedyś tam Ale to tylko moje odczucie.
Offline
Offline
O tym też miałem wspomnieć, zapomniałem x)
http://i.imgur.com/tPcE50n.jpg
Offline